tirsdag 15. september 2009

Gledelig nyhet


Som Høyremann gleder jeg meg over framgangen på landsbasis. Som Bergen-beboer gleder jeg meg over at vi er største borgerlige parti i Bergen med klar margin. På Skjold, som er min og Erna Solbergs krets, ble vi klart største parti av alle, med 32% av stemmene.

Men aller mest gleder det meg at Høyre i Nord-Trøndelag fikk inn en representant igjen. På utjevning, riktignok, men lell. Den populære Frosta-ordføreren Lars Myraune kom inn som første Høyre-representant på styggelig lenge. Nord-Trøndelag har vært det mørke fastland i Høyre-sammenheng siden Wenche Frogn Sellæg (kona til min gamle tannlege) gikk ut av Stortinget.

Jeg kommer senere tilbake med min personlige analyse. Det er mye å være lei seg for også ved dette valget. At løftebrudds-regjeringen får fortsette, blant annet, og at Venstre kom under sperregrensen. Om resultatet fører til mer ro og samordning blant opposisjonspartiene vil vise seg etter hvert. At det trengs er klart, men om Fremskrittspartiet klarer å legge av seg den forurettede offerrollen er mindre klart.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...