onsdag 13. februar 2013

Avisene ruler

Tross all hype om blogger, bloggosfæren og alt det der: for det meste er det de gode gamle avisene som genererer betydningsfull trafikk.

Det fikk jeg erfare denne uken. Plutselig fikk jeg en bråte med kommentarer til et innlegg jeg hadde skrevet om rentefradraget og formuesskatten. Det var langt fra første gangen jeg hadde skrevet om emnet, men nå var det fanget opp av en kar i VG. Han skrev: "Hei Ole Martin! Bra innlegg, nå har jeg anbefalt det på Lesernes VG og du ser det nederst på vg.no".

Det var det visst flere som så, for på mandag (dagen det om på VG-nett) hadde jeg 2.000 besøkende, og i går 4.500. Over 30 kommentarer har det også blitt, noen av dem mine egne.

Også min venn John, fra Irland men bosatt i England og i samme bransje som meg, hadde fått med seg at jeg hadde skrevet om Jaguar XJ. Han kunne meddele at han hadde kjøpt en. Brukt, riktignok, men likevel. Der har de verken rentefradrag eller formuesskatt - men bilavgiftene er også lavere. En slik brukt utgave som du ser på bildet får du får under 300.000 kr. i England (du må nok ut med mer enn det dobbelte i Norge). John's Jag er på bildet under:
Det hører med til historien at selv om han er bilnerd (sjelden blant filosofer!), så tok han ikke lappen før han var godt opp i 30-årene, og han har kjørt svært moderate biler til nå.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...