lørdag 17. april 2010

Askefast i København - no more



Gitt nyhetsbildet vet jeg ikke om noe mer relevant enn B-52s' "Lava"! Den delen av lavaen som befinner seg i høyere luftlag har i alle fall påvirket livet til mange de siste dagene - også mitt.

Jeg har vært offline siden tirsdag, på konferanse i København, men i dag kom jeg meg tilbake til Bergen. Til frokosten torsdag morgen fortalte en kollega at luftrommet over Norge var stengt. Da jeg senere fikk høre nyheter skjønte jeg at dette ikke går over med det første, og om kvelden fikk jeg merkelig nok booket en bussbillett til Oslo. Åtte og en halv time tok den - med start neste morgen.

Heldigvis fikk jeg overnattet hos en venn i Oslo, og nydelig mat og fire strålende viner gjorde den lange turen hjem til en betydelig mer forsonlig opplevelse enn det kunne blitt. I dag tok jeg "Vulkantoget" til Bergen (et ekstratog med vogner fra Flåmsbana").

Gee it's good to be back home!

1 kommentar:

kds sa...

Jeg har talt askeord i Aviskorpuset i april hittil og her er alle som forekommer mer enn tre ganger:

333 askeskyen
56 askesky
35 askeskyene
29 askefast
13 askeskyer
12 askepartiklene
11 askepartikler
11 askelaget
11 askelag
10 askeskyens
9 askekaoset
8 askeland
7 askenedfall
6 askespredningen
5 askestøvet
5 askestøv
5 askespredning
5 askeregnet
5 askeproblemene
4 askeutslippet
4 askeskya
3 asketeppet
3 askeregn
3 askepartiklenes
3 askenedfallet
3 askeladden
3 askekaos
3 askehumor
3 askefritt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...