torsdag 30. oktober 2014

Resten

Jeg må bare få ut de siste notatene fra polsmakingen i april før jeg begynner å poste fra smakingen på mandag, og nå er det bare tre notater igjen. De to første hører ikke naturlig sammen med det siste på noe vis.

Laurenz Singing Grüner Veltliner 2012 kr. 140
En syngende vin? Jeg mener jeg fikk en forklaring på disse merkelige vinnavnene, men den kan jeg ikke huske. Denne dufter steinstøv, er lett og grei, men uten noen stor påviselig substans.

Friendly Grüner Veltliner 2012 kr. 155
Tydeligvis en vennlig vin dette. Mer voks, litt vegetal. Meget intens. Svært lang ettersmak. Tydelige kjennetegn på kvalitet. Samme produsent som den over, men for femten kroner ekstra er det mrekbart mer kvalitet å få.

Luigi Oddero Barolo Rocche Rivera Scarrone 2008 kr. 357
Denne vinen smakte jeg på mandag også, så det skal bli interessant å se hva jeg har å si om den. Denne er lys på farge selv til Nebbiolo å være. Duft av roser og tre. I munnen har den merkbar sødme i midtpartiet - noe jeg regner som et godt tegn. Druene er høstet sent, og tanninene er merkbare som man kan vente fra denne kanten. Meget bra vin til en pris som ikke er avskrekkende i dagens marked. Finnes på mange pol - kategori 4.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...