tirsdag 27. april 2010

Stem i Storbritannia


Her kan du teste dine oppfatninger mot partiene som stiller til valg i Storbritannia. Svært mange saker er jo ikke aktuelle for norske lesere, men det kan jo være gøy likevel. Jeg ble ganske overrasket over mitt resultat. Jeg hadde trodd Liberal Democrats og Conservatives ville komme ut ganske likt på toppen av min liste - men den gang ei. Den eneste gangen jeg ble spurt av en meningsmåler om mitt partivalg mens jeg bodde i England 1988-93 svarte jeg "Liberal Democrat". Det var før jeg hadde stemt Høyre for første gang (1991), men jeg følte da som nå at de britiske konservative lå lengre til høyre i det politiske landskapet enn jeg.

Men jeg fikk: Conservatives 74%, Labour 46%, LibDem 26% og Green 19% (i dag, i går var det litt annerledes, og denne gangen tok jeg også med Greens for første gang). Avisen som har denne testen heter Daily Telegraph men omtales også som Daily Torygraph. Så jeg prøvde en test et annet og etter sigende helt nøytralt sted. Resultatet ble noe annerledes, men konklusjonen den samme.

1 kommentar:

Øystein sa...

Ledig stilling: Gordon Brown trenger en ny rådgiver med "facial expression while apologizing" som spesialområde. Hakesleppet hvert 3. sekund kan han ikke gjøre noe med ("false teeth syndrome" eller "footh in mouth disease", som det har blitt kalt), men han har en lei tendens til å smile bredt og fårete mens han innrømmer at han har gjort noe dumt. Send søknad pr. skjult mikrofon til 10 Downing Street. Søknadsfrist: 6. mai 2010. Etter dette vil Brown ha en helt annen adresse.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...