mandag 14. mars 2016

Chevillon 2013


Vi fortsetter serien med smaksnotater fra min smaking i Vitis Bergensis med 2013-årgangen av røde burgundere. Chevillon er en av mine favoritter, og det er bra jeg fikk sikret meg noen flasker på slippdagen. Da jeg var der i uke 9 var det helt tomt for Chevillon.

Chevillon Nuits-Saint-Georges 1er Cru Les Perrières

 Lekker, fruktig og med mellom-aromatikk. Med det mener jeg at det er verken høytonet rødfrukt, og heller ikke mørke bær. Noe midt i mellom. Strukturen kommer tydeligere fram i andre smaking. Ganske fast og lineær, og noe mer tannisk enn vinen under. Meget god vin, men den er kanskje noe mindre harmonisk i strukturen enn den under. På dette stadiet i alle fall. 

Chevillon Nuits-Saint-Georges 1er Cru Les Bousselots
Dette er den vinen fra Chevillon som bruker å gjøre det best i deres line-up på de første smakingene av en årgang. Den er kanskje bare mest tilgjengelig på dette stadiet. Per i dag er den rett og slett fastere, tettere og lengre. Mer solid, og mer saftig.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...