mandag 28. februar 2011

The King and I

En litt grandios tittel, men jeg har akkurat vært og sett The King's Speech på kino. Strålende skuespill, og etter min mening var Geoffrey Rush akkurat hakket kvassere enn Colin Firth.

Men det var ikke det jeg ville dele. Jeg kjente meg igjen i filmen. Ikke med stamming. Men rett og slett: "der har jeg vært". Det var en trapp og en hall som ga umiddelbar déjà vú, og etter litt forskning fikk jeg bekreftet at Cumberland Lodge (bildet) var brukt i filmen. Der var jeg flere år på rad da jeg studerte i England på Philosophy Week-End. Strålende sted! Jeg hadde ikke ventet å se det igjen i kveld.

De som var der og også gikk i kirken på søndags morgen brukte å møte Dronning Elisabeth II der. Det var hennes mors kappell. Men da jeg omsider kom meg dit var QEII i India.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...