torsdag 14. mai 2015

Beaujolais

2012 Chateau des Jacques Morgon (Jadot)
Kjøpt på Gardermoens Tax Free butikk 3. mai, og det var et godt kjøp. Duft av friske røde bær (i retning markjordbær) og et moderat og kledelig fatpreg. I munnen er den fast, fruktig og med god spenst. Ettersmaken er nydelig og henger godt i. Det er lite å mislike her. Jeg ga omtrent 140 kroner for denne, om jeg ikke husker fryktelig feil, og village-versjonen (et klart lavere nivå) koster ti kroner mer på polet. Jeg kommer nok til å se etter denne igjen når jeg kommer på Tax Free i slutten av måneden.

Jean Paul Brun Fleurie 2013 kr. 190

Denne vinen trenger du ikke fly utenlands for å kjøpe. Den er på K5-polene landet rundt, og det omfatter slike som Mo i Rana, Gjøvik og de fleste pol i de større byene. Jeg har smakt denne før - flere ganger - men ikke denne årgangen. Duft av røde bær. I munnen er den lett og fruktig, men ettersmaken vitner om stor intensitet. Nok en vellykket årgang. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...