tirsdag 27. desember 2022

Støtt Fritt Ukraina


Jeg har lenge følt på en frustrasjon over å ikke kunne hjelpe Ukraina. Som gammel mann uten militær trening har fronten vært uaktuell. Direkte pengestøtte har også vært vanskelig. Jeg har undersøkt, og de organisasjonene som har dukket opp på spontant grunnlag har ført pengene gjennom privatøkonomien til folk. Det har ikke vært betryggende. 

Nå er løsningen her. Fritt Ukraina lover at ALT går til å hjelpe Ukraina, og organisasjonen ledes av Peter Christian (PC) Frølich. Han er leder i Stortingets Kontroll og Konstitusjonskomité. Det er betryggende. Jeg har også kjent han siden han trådte sine politiske barnesko i Bergen Høyre og Unge Høyre, og sist jeg traff han (i november) sa han at han jobbet med noe med Ukraina som han da ikke kunne si så mye mer om. De som leder organisasjonen kommer ellers fra et bredt politisk spekter

Jeg har så langt gitt 2.000 kroner, og regner med å fortsette å gi til krigen er vunnet.

Hva har du tenkt å gi? Vipps nummer 788017.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...