mandag 6. desember 2021

Vinforum 35 år


I går var jeg med og feiret at det norske vinmagasinet Vinforum, der jeg av og til skriver, ble 35 år. Vi har også i løpet av det siste året vunnet et par priser, så vi hadde begrunnelsene i orden. 

Feiringen skjedde naturlig nok i form av usedvanlig god mat og ditto usedvanlig gode og interessante viner, og stedet var Solstua på Voksenkollen i Oslo. Sjefskokken var Øyvind Hjelle. Jeg vil gjerne fremheve også gjestene. Det sier seg selv at man ikke får snakket dypt og meningsfylt med alle selv om man er sammen i syv timer når man stort sett sitter ved bordet, men det var usedvanlig hyggelige og interessante mennesker. 

Det er ikke god tone å publisere bilder av folket som var der (vi var 14 eller 16, jeg talte ikke etter), men jeg går ut fra at Hjelle som var der på jobb synes det er greit. Å publisere listen over viner og alt det gode vi spiste tar jeg også definitivt sjansen på. 

Av vinene var det for meg Charmes-Chamertin Grand Cru Tres Vielles Vignes 1996 fra Roty og Château Latour 1966 som var kveldens høydare i et svært, svært elevert selskap. Den første vinen var korket, og ellers var de meget gode og interessante. (Klikk på bildene for å gjøre dem større.) 

Som alle vil forstå: Det var en meget minnerik aften, og jeg er glad for at jeg valgte å ta turen over. 

PS - Ch. Lafite 1988 ble også servert. Alle vinene, også denne, var i magnum. 




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...