mandag 20. september 2010

SN: Bordeaux, Riesling fra Østerrike såvel som Tyskland, og en Barolo

Barolo Marcenasco 2001 (Renato Ratti)
Dette er en av mine favoritter fra området. Alltid pålitelig, god pris, og solid kvalitet fra årgang til årgang. Denne flasken var ikke noe unntak: dufter syltede kirsebær, skogsbunn og litt tjære. Holder frukten, og balanserer de barske tanninene godt.

Gjenkjøp? - Ja, årgang etter årgang.

Zöbinger Heiligenstein Riesling 2001 (Bründlmayer)
Dette var ikke min vin, men jeg har hatt den. Holder stilen godt, men er ganske dyp i fargetonene etter hvert. Friskheten er det ingenting å si på, men det er noe i retning petroleum her også. Frisk men fyldig, en glede å få i glasset.

Gjenkjøp? - Ja

Kieselberg Riesling GG 2004 (Mosbacher)
Min siste flaske dessverre. Litt grønnskjær, oser av mineraler, lime, rettlinjet men likevel viskøs, og med lang ettersmak. Flott vin! Den første av mine fire var korket, men de tre andre har vært ypperlige.

Gjenkjøp - Absolutt og ubetinget.

Chateau Poujeaux 1999 (Moulis)
Kjøpt på Bordeaux-slippet på Valken sist høst. Blyantspiss, mørke bær og noe kjøttaktig. Mørk på farge, frisk og solid. Dette er en strålende vin for what it is som Clive Coates bruker å skrive.

Gjenkjøp? - I should be so lucky!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...