lørdag 5. september 2015

Nær døden/sykehuset

Bilen på bildet over, i speilet, kunne vært det siste jeg og min kone så morgenen torsdag 27. august. Under står det jeg skrev til politiet i sakens anledning - men fra dem har jeg ikke hørt noe. På telefon fikk jeg aldri svar.

"Min kone og jeg ble nær påkjørt av SV ***** (Toyota Rav4) i høy fart ca. kl. 08:30 i morges (27/8) ved Fjøsanger. Bilisten, **** ***** ****** (67), ansees av oss som å ha vært svært uaktsom og kanskje ute av stand til å føre bil.

Vi ble først oppmerk
som på bilen da vi kom etter den ved Hopskrysset på "Sjølinjen". Den kjørte påfallende sakte (ca. 60 km/t i 80-sone) og lå i venstre felt og senket trafikken. Vi kjørte forbi i venstre felt da dette ble forsvarlig, og oppdaget at trafikken bak oss ble sinket. Da vi kom til køen som sto ved Fjøsanger (like før krysset) var det tomt for biler bak oss. Men så kom resten med SV*****i spissen. 

Han slakket ikke av i det hele tatt, og vi brølte og gjorde oss klar for kollisjon. I siste liten, og med ca. 20 cm. klaring sneiet han inn i høyre felt (der køen var kortere) og bråbremset.

Da køen beveget seg under Fjøsangerkrysset så vi nærmere på føreren som nær hadde sendt oss til sykehus eller krematorium. Han satt sammenkrøket foran rattet på samme måte som da vi passerte han etter Hop. 

Kjøremønsteret tyder på en sjåfør som ikke burde vært på veien, og vi håper noen med autoritet kan ta en prat med han. Vi er lykkelige over å være i live og ved god helse."

I ettertid har en venn med kontakter i sjåførens nærmiljø fått vite at han går på tunge medisiner. Vennen har tatt kontakt med Lensmannen, og vi håper han snart er uten førerkort. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...