lørdag 1. desember 2012

The Sea Refuses No River (Townshend)

Som før nevnt her leser jeg for tiden Pete Townshends selvbiografi Who I Am. Som en fan av Pete som soloartist vil jeg dele en av hans fineste og mest "åndelige" sanger:


Han er grovt underkjent som singer songwriter, og denne sangen kan tjene som argument til støtte for at han hører til i den absolutte verdenstoppen.

Teksten kan man finne her, men jeg trykker også en liten smakebit:

There was a fool in a dressing robe
Riding out the twilight hour
Lonely and cold in an empty home
Trying to assess his power
But now he's like a stream in flood
Swollen by the storm
He doesn't care if he sheds his blood
Let him be reborn

Hans talenter omfatter ikke bare å skrive sanger, knuse gitarer og innta rusmidler, han var også redaktør i det ikke ukjente forlaget Faber & Faber i London i en årrekke.
Jeg har kommet nesten til side 400 i selvbiografien, og føler meg beriket som menneske (I kid you not!).

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...