onsdag 22. april 2009

Vin og etikk


Jeg skriver her om vin av og til, og til de som måtte lure: all vinen jeg skriver om er enten kjøpt av meg selv, vinklubben Vitis Bergensis eller venner. Det samme gjelder naturligvis de vinene jeg omtaler i mine tips, som nå har like under 100 abonnenter.

Tross alt: det er ikke SÅ mange lesere av min blogg eller mine vintips at importører renner meg ned med smaksprøver. Sukk! Og en stakkars blogger blir jo ikke regnet som presse, så jeg blir heller ikke invitert til Vinmonopolets smakinger av nyheter etc. Kanskje jeg skal høre med dem om jeg får lov? Det kan jo ikke skade - annet enn tenner, gummer og lever?

Men det er andre som er mer utsatt. Det er derfor fortjenestefullt at Jancis Robinson (bildet), fortreffelig vinskribent, på nettstedet sitt skriver åpent og ærlig om forholdet mellom skribenter (særlig seg selv) og bransjen.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...