tirsdag 1. november 2016

Tysk GG utenom hovedområdene

Jeg er skikkelig bakpå i publiseringen av smaksnotater fra Vitis-smakinger, og her kommer en ganske så tilbakedatert utgave. Den har dato 9. november 2014, viste det seg da jeg søkte den opp. Som tiden flyr i min alder! Om vinene ikke er å få, så har de interesse likevel og jeg skal forsøke å finne de nærmeste ekvivalentene i sortimentet på polet per i dag.

Lützkendorf Hohe Gräte Riesling Grosses Gewächs 2008
Duft av mango, stein og mose. Slank og syrlig - svært syrlig. Lekker og elegant vin. Per i dag er det en mindre fremtredende slektning å få på polet

Fürst Centgrafenberg Riesling Grosses Gewächs 2011
Denne vinen fra Franken har et snev av petroleum og steinmineraler over Riesling-fruktigheten. En elegant og gjennomført vin som ikke har sin like på polet per i dag - ikke som jeg klarte å finne i alle fall.

Ratzenberger Bacharacher Wolfshöhle Grosses Gewächs 2009
Duft i spennet mellom mango og aprikos, urter, frisk men med skikkelig tyngde i munnen. Den henger skikkelig lenge på de svært intense syrene. Fra Mittel-Rhein. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...