mandag 19. september 2011

Anbefaling

Avery Gilbert - What the Nose Knows: the science of smell in everyday life


Den mest interessante boka jeg har lest på lenge. Den er full av uventede og konsekvensrike opplysninger, og fortalt på en svært god måte. Underholdende og opplysende - mer kan man ikke forlange av bøker som denne.

Den angår mine faglige og hobbymessige interesser på en svært direkte måte, og kanskje må jeg skrive om en god del på ting jeg hadde gjort meg ferdig med. Det er mange henvisninger til vitenskaplige kilder, men det er ikke en fagtekst i streng forstand. Alle som lurer på dette med luktesansen og hva den har å si for oss mennesker vil ha stort utbytte av denne boka - og de som ikke lurer på det bør sørge for å begynne med det snarest. Denne boka har kraft nok til å få deg til å endre svært grunnleggende oppfatninger - og sterkere anbefaling enn det er det ikke ofte jeg kommer med.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...