søndag 14. november 2010

500!!!

Hurra! Dette er innlegg nummer 500 på bloggen min.  (Gratulasjoner mottas i kommentarfeltet)

Den ble startet 18. april 2007 på impuls. To dager senere lærte jeg meg å legge inn bilder, og bloggen begynte å finne sin form. I januar 2009 skjedde det noe viktig: jeg var på bloggertreff i Høyres Hus og fikk mange nye impulser. Da bestemte jeg meg for å skrive innlegg i snitt annenhver dag - utenom sommerferien. Det året ble det 192 innlegg, og omtrent det samme ser ut til å bli resultatet i år også.

I 2009 skrev jeg også en slags "redaksjonsplakat" for bloggen. Den står seg fremdeles. Ta gjerne en titt på den. Omtrent samtidig fikk jeg ordnet meg med statistikk. Jeg vet hvor mange som er innom og hvor mange sider de leser - men ikke hvem de er. Rørende mange jeg treffer sier de har vært på bloggen min, og det de sier er uten unntak svært motiverende. Jeg er fornøyd med besøkstallene selv om jeg ikke har noe imot flere, men holder dem for meg selv. Men jeg kan si så mye at dagsrekorden (etter at jeg begynte med statistikk) har vært 555 besøkende! Det er unormalt mye.

I tidens løp har jeg åpnet for følgere - 18 i tallet per i dag. Jeg har også startet spalten "ukens anbefaling", og stort sett klart å gjøre den ukentlig. Beklageligvis får jeg ikke lagt inn bilder der (tips mottas med takk), så det er mulig den "flyr under radaren" for en del besøkende.

Et av de mest personlige forehavender på bloggen har vært forsøket på egenanalyse av min politiske interesse og utvikling. Den serien, "Politikk og personlighet", er jeg virkelig fornøyd med - men den er ikke fullført. Det har blitt en del innlegg om krisen i verdensøkonomien, og disse innleggene mener jeg også står seg godt. Selv om finanskrisen er over er virkningene med oss i fullt monn, og de grunnleggende årsakene består. I et overmodig øyeblikk skrev jeg også "Løsningen for verdensproblemene", mens jeg tidligere hadde skrvet om dens økonomiske grunner og psykologiske grunner.

Av andre høydepunkt har vi selvsagt verdenshistorien - med god hjelp av amerikanske college-studenter - og innlegget om Ronny Wittgenstein (det eneste, tror jeg, på engelsk).

Det blir en del vin også på bloggen, og jeg regner med at en del som er innom hovedsaklig leter etter slikt stoff. De blir sjelden skuffet. Det blir en del smaksnotater, men også annet stoff om vin. Det første innlegget denne måneden handlet om naturvin, og det har også generert diskusjon i kommentarfeltet.

Jeg vet ikke hva som kommer i bloggen framover, og jeg håper og tror at denne nettadressen vil fortsette å overraske. Forhåpentligvis mest positivt.

3 kommentarer:

solveig sa...

Gratulerer! spesielt fint (og ikke minst lærerikt!) å lese det du skriver om vin

Nice Work sa...

Congratulations, well done, well DONE! Smask fra kjerringa

Ole Martin Skilleås sa...

Tusen takk begge to! Det har ikke flommet over av gratulasjoner her, men besøket har vært bra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...