onsdag 12. august 2020

Musserende Trentino / Alto-Adige

Bossi Fedrigotti Contempus Frederico 2012
På sidene til produsenten er dette det nærmeste jeg kommer. Smaksarket sier 85% Pinot Noir og resten Chardonnay. Jeg kan vel ikke si at dette var imponerende, men vinen ble kanskje servert til varm. Den er en litt egen stil, men likevel må jeg få innvende at den var upresis og litt hul. Det hjelper heller ikke at den hadde en noe ukledelig bitterhet i ettersmaken. Polet har denne vinen i sitt sortiment, men selv om årgang og produsent passer er det ikke samme mix eller navn som på smaksarket. Uansett er det ikke noe jeg skal kjøpe.

Moser Brut Nature (2012)
Det står 2012 i smaksarket, men den eneste (og utsolgte) vinen jeg finner i polets lister som ligner er uten årgang. Kanskje arrangøren visste at 2012 var basevin? Anyway: Dufter litt parfymert av glassepler. Betydelig mer elegant enn vinen over, uten at konkurransen på det området var særlig sterk. Gøy og munter vin, men betydelig løsere enn en champagne i samme (antatte) prisleiet. 

Heller ikke her var det noe spesielt å hente i Trentino / Alto-Adige. Selvsagt har jeg ikke smakt alt av interesse derfra, men denne smakingen utløste ikke noen kjøpsimpuls. Og det er forsåvidt bra, det. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...