onsdag 6. april 2011

De klarte det!

Den eneste gangen jeg ikke har stemt Høyre de siste 20 årene var ved Kommunevalget i 1995. Da var jeg ennå registrert i Overhalla, og Høyre klarte ikke å stille liste. Det ble Venstre som fikk min stemme den gangen.

I høst så det litt mørkt ut for listen til valget 12. september 2011, men de klarte det. På listen kjenner jeg seks av ni, og jeg er i slekt med en av dem. Min firemenning forlater Arbeiderpartiet til fordel for Høyre, og det har tydeligvis skapt litt oppstyr.

De tre jeg ikke kjenner på denne lista er de tre øverste, og som også er de tre yngste. Det er nok en generasjonsting. Det er tross alt 29 år siden jeg flyttet ut.

(Apropos slekt: vi deler en forbindelse til Schleswig og Flensburg, Lorenz Hansen Flensburg, som var skipper og kjøpmann i Trondheim. As seen on TV i forbindelse med Bjarne Brøndbos slektshistorie). Våre felles aner omfatter også slekten Barfod. Men nok om det.

3 kommentarer:

Geir Tore sa...

Artig med litt slekts aner her, men litt pussig at det var Høyre som bragte det på bane, jeg har forøvrig aldri stemt Høyre, og vil vel aldri gjøre det heller. Men så mye brudulje tror jeg ikke at Eskils politiske skifte vil medføre.

Ole Martin Skilleås sa...

Eskil skaper sikkert mer brudulje med trommesettet på konsert enn med et politisk skifte, men familien har vært sveiset fast med Arbeiderpartiet så lenge jeg kan huske.

Husker jeg feil om disse anene også er dine? Vi er jo firemenninger, men jeg husker ikke i farten om det er via denne linjen.

Geir Tore sa...

Joda, det er det Julie Aleksandra Brøndbo blir min bestemor, så jeg er tremenning med Eskil. Så det var litt artig med den Barfod linken din, har hørt om den før. Ellers fikk jeg med meg at din mor falt for en stund siden. Astri min mor døde nå sist fredag etter en tids sykeleie, så det er nå ikke så mange igjen av den genrasjonen lengre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...