mandag 20. november 2023

The Oxford Companion to Wine, 5th ed.


Dette storverket har nå kommet i sin femte utgave. Naturligvis bedre og mer omfattende enn før. 4.100 artikler, derav 272 nye. Etter eget utsagn har nå Jancis Robinson (73) gjort mindre av endringene enn kompanjong Julia Harding, så nå er det Harding som står først blant redaktørene. 

Dette er og forblir stedet man slår opp noe man behøver kunnskap om innen vin. Fra dypt under bakken til etiketten på flasken: Det skal godt gjøres å finne noe med tilknytning til vin som ikke her er fyldig omtalt av de mest fremstående fagfolkene på et bredt spekter av områder. 

Jeg er selvopptatt nok til at det første jeg sjekket var om mitt navn fremdeles figurerte i boken. Og det gjør det. Da kom jeg fort til min beslutning:

Konklusjon: Klar anbefaling! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...