mandag 6. august 2018

Fjasbokutfordring - siste del

10/10 på utfordringen fra Brynjulf Risnes. Album fra oppveksten som har gjort varig inntrykk. Jeg kunne ta et sikkerstikk, og velge noe fra Led Zep, Stones eller The Who. Kanskje Jethro Tull. De fortjener det i alle fall. Kanskje Genesis - men de var ikke heeeelt der oppe i min vurdering da jeg var tenåring. David Bowie (som Low), Iggy Pop kanskje? Britiske favoritter av det litt rå slaget som Sex Pistols, Clash eller Public Image Limited? Låta Public Image er kanskje min absolutte favoritt av noen som er laget noen gang - men et album? Nei.

Symfoniske rockere som Yes og King Crimson er absolutt aktuelle. Fanastiske musikere, og det er musikk jeg fortsatt lytter til med stor interesse og velbehag. Klassisk musikk er i denne sammenhengen litt ut - men bare fordi min klassiske fase (fortsatt i den) er av noe yngre dato.
Kanskje en erkjennelse av å være grepet av anglophilia totalis (tross Brexit og alt), og det kanskje mest engelske av de band jeg kjenner? The Jam.

Symfoniske rockere som Yes og King Crimson er absolutt aktuelle. Fanastiske musikere (bassen til Chris Squire!), og det er musikk jeg fortsatt lytter til med stor interesse og velbehag. Klassisk musikk er i denne sammenhengen litt ut - men bare fordi min klassiske fase (fortsatt i den) er av noe yngre dato.

Nei, det måtte bli Pretenders. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...