mandag 8. oktober 2012

A Touch of Cloth (DVD)


Er dette noe av det morsomste på TV/DVD siden Naked Gun? Eller Police Squad? Det er i alle fall der det nærmeste sammenligningsgrunnlaget finnes. Jeg må vel bare fastslå at jeg ikke lo like mye eller lenge som av de nettopp nevnte seriene, men denne ligger like i nærheten.

Noe av det jeg satte mest pris på var "overskuddshumoren" - la blikket flakke litt utenom hovedhandlingen, og der er det vitser i hopetall - som oppslag på veggen hos rettsmedisineren som ... Eh, nei, det er ingen grunn til å spolere noe. Jeg har i alle fall tenkt å se denne om igjen om ikke så lenge for å få med meg mer av det som er der - for jeg har garantert gått glipp av en god del.

Som Naked Gun og Police Squad er dette absolutt deadpan. A Touch of Cloth legger ikke opp til vitsing - det er blodig alvor. Humoren krever derfor en god dose kontekst, og konteksten er kjennskap til TV-sjangeren police procedural, men her blir klisjeene til stor humor, og humoren finnes i flere lag. Et tips: også tittelen er dyp ironi - men den får du finne ut av selv!

Jeg ser at det kommer to nye episoder. Flott! Her er traileren til den første:

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...