tirsdag 2. oktober 2012

Dexter 6 (DVD)

Jeg tror faktisk ikke jeg har omtalt TV-serien Dexter her før. I alle fall får jeg ikke opp noen treff når jeg søker på min egen blogg. Det er rart, for dette er TV-underholdning av høy klasse - dersom man tåler moralske utfordringer.

Man bør jo starte med den første serien heller enn denne sjette og (foreløpig) siste, men ulikt mange andre store serier er det her ingen tegn til slitasje. Tvert om, her i huset har vi voksne vært klistret til skjermen i større grad under denne siste serien enn ved de foregående.

Dexter Morgan er psykopat av det sympatiske slaget. Han er en seriemorder, javel, men han spesialiserer seg på seriemordere. Med andre ord: her får man sette parantes rundt virkeligheten, og skrive ut en stor sjekk til poetic license. At det går bra er ikke minst Michael C. Halls fortjeneste.

Nå ser jeg at den åttende vises på Showtime, og at en niende (og siste) serie er under kontrakt og planlegging. Det anbefales IKKE å klikke seg inn på seriens hjemmeside, for da får man spolert mye av spenningen med serie 7.

Konklusjon - Klar anbefaling!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...