tirsdag 5. januar 2021

Velkvalifisert åtaum


Heldig er den som slipper å skryte av seg selv! Som foreleser og skribent er jeg vant med å slenge ord ut i verden, og like vant med ikke å vite om de ordene gjør noen nytte for seg. Det skjer, selvsagt, men andre akademikere er jo mest ute etter å finne noe å kritisere (som er helt legitimt og nødvendig). Fra studenter er jeg heldig som ofte får positive tilbakemeldinger, men det jeg skriver om vin vekker sjeldnere respons. 

Derfor var det meget oppmuntrende å få følgende SMS på en av årets første dager: 

"Nå ved starten på et nytt år er det på sin plass å takke for dine vinomtaler. De er interessante og meningsfulle, og ofte med uventede poenger. Proffe skribenter burde ta en kikk på hvordan du gjør det. ...  Jeg leser ikke bare om vin hos deg. Senest skapte dine betraktninger om kvikkleire nikking hos meg - ikke bare fordi jeg hadde tenkt det selv (det hadde jeg bare delvis gjort)."

Senderen kjenner jeg som en svært vinfaglig erfaren og tenksom person (som jeg ikke har truffet på mange år), så denne oppmuntringen betyr mye for meg. Det gir meg lyst til å fortsette! 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...