fredag 1. februar 2019

Kunst og vin (og filosofi)

I går kveld var jeg igjen i Kunstgarasjen. Sammen med Ove Svendsen og Heidi Jæger sto jeg for programmet da Bergen Næringsråds Nettverk for unge profesjonelle hadde sin kick-off samling. 

Det er krevende å si noe fornuftig om billedkunst knyttet opp mot viner, men jeg øste av min kunnskap (kremt, host) og knyttet vinene og kunsten til sanser (at vi også hører musserende viner, og kan skille dem fra hverandre bare basert på hørselen), hvordan kreativitet hos vinmakere og kunstnere kan sammenlignes, hvordan det som står på etiketten kan trekke en videre sammenheng inn i opplevelsen av vinen - og mye annet. 

Framfor alt er dette også lærerikt for meg, jeg treffer hyggelige og interessante mennesker og får satt meg mer inn i samtidskunsten fra nærområdet mitt.

Tusen takk til Anniken England for bildene!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...