søndag 5. januar 2014

NRKs gangsyn

Kan det virkelig stemme at det viktigste som hadde skjedd mellom kl. 19 fredag og samme tid på lørdag, var at en nordmann som trener et middelmådig walisisk lag hadde vunnet den første kampen de spilte etter at han tok over? Det viktigste i verden? Det var det Dagsrevyen impliserte ved å gjøre dette til sin toppsak i går kveld.

Og i dag morges på NRK Dagsnytt kl. 10 var en av toppsakene at en eldre portugisisk herre jeg aldri hadde hørt om var gått bort. En gang i tiden var han visst en fotballegende - og da blir det jo mye viktigere enn at USA erklærte at de ikke ville gripe inn militært i Irak tross utsagn som kunne tyde på det motsatte.

Jeg bryr meg ikke om å nevne at NRK1 i går sendte vegg-til-vegg med sport - først skirenn og så idrettsgalla - for vi har jo to andre kanaler fra den kanten som sender noe annet.

Inntil videre - for fotball er tydeligvis viktigere enn noe annet på jord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eksakt min reaksjon da jeg så den samme nyhetssendingen. Er det virkelig så ille stilt med nisselua her i landet? Og Popquiz gikk i tillegg ut til fordel for et uinteressant langrenn. I en tid da NRK lanserer nye spesialkanaler daglig, er det for mye forlangt å få en egen kanal for sportsidiotien? Odd

Ole Martin Skilleås sa...

Det ser ut som NRK1 langt på veg er den kanalen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...