torsdag 24. mai 2012

Horst - Bunnfall

Jeg har vært på jakt etter god norsk krim etter at Jo Nesbøs serie med Harry Hole har gått over i fantasy-sjangeren. Det er heller ikke alle de gode gamle britiske som holder koken like bra: Elizabeth George har tapt seg, og Peter Robinson har heller ikke fulgt opp de beste av sine.

Greit da at jeg kom over Jørn Lier Horst. Som gammel politimann har han svært godt grep om det som foregår i korpset, og realismen er til å ta og føle på. Det er en god motgift i forhold til de siste bøkene om Harry Hole. Detektiven Wisting er faktisk ikke alkoholiker!

Mysteriet er innviklet nok, og persongalleriet er interessant. Dette er godt håndverk, men mer enn det også. Jeg gledet meg i alle fall til hver eneste leseøkt. Denne serien skal jeg få med meg, har jeg tenkt.

Konklusjon - klar anbefaling

2 kommentarer:

kds sa...

Perfekt boktittel i en vinblogg.
Hilsen fra Istanbul der vinene er veldig gode.

Ole Martin Skilleås sa...

Det er de sikkert, men været kan umulig være like bra som i Bergen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...