fredag 25. mars 2011

Vaksiner og alternativ medisin

Jeg har ikke skrevet mye om alternativ medisin, vaksinering og lignende her på bloggen, men kanskje nevnt fenomenet i forbifarten da jeg skrev om overbehandling. Heldigvis for meg kan jeg konkurranseutsette dette, og anbudet går til den norske bloggen Unfiltered perception for innlegget "Svar til Gro Lystad om Skavlan og vaksiner".

Det blir lite Skavlan, og mye om vaksiner og de alternative miljøenes påstander om vaksiner og nærliggende fenomen. Min holdning er at påstander om medisinske effekter må etterprøves, og det er det bloggforfatteren gjør. Det er en eksepsjonelt grundig og ryddig gjennomgang av kjent viten om vaksiner, og om påstandene mot vaksinering som Gro Lystad og andre alternative miljøer fremsetter.

1 kommentar:

kds sa...

Her er litt skandalepreget tilleggsinformasjon: How the case against the MMR vaccine was fixed i British Medical Journal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...