torsdag 2. april 2009

Skilleås


Tid for å være litt personlig. Snart er det Påske, og jeg vil være off-line hele tiden. Dette får være et slags pausebilde. Det er fra Skilleås. Det lille røde husbankhuset fra 1963 der jeg vokste opp kan kanskje skimtes til venstre i bildet. Gården der far vokste opp ser man litt av øverst til høyre (litt av fjøset, og det øverste av huset, men det meste er skjult av nabogården). Klikk på bildet, så kommer det opp i ordentlig størrelse!

Svein Olsen Skilleås, min tipp-oldefar var første gårdbruker på gården fra min familie. Han kjøpte gården på tidlig 1800-tall. Hans sønn Ole Sveinsen Skilleås er jeg oppkallt etter. (Min far het Svein, og det gjør min sønn også. You get the picture!)

Lengst i det fjerne ser man Geitfjellet i Grong, ca. 3 mil unna. Det ser vi også fra kjøkkenbordet heime. Jeg håper bildet korrigerer det inntrykket noen har av Namdalen som bare skog. Her er det også brede bygder!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...