fredag 17. juni 2022

Gi til Bellingcat.com!


Jeg fyller 60 år i sommer.

Jeg mangler ingen ting (som jeg vet om i alle fall), så alle som ellers måtte ha lekt med tanken på å kjøpe noen gave til meg bør tenke seg om og skjønne at midlene har en alternativ anvendelse.

En sak som står mitt hjerte nær er avsløring av løgn, propaganda og overgrep. Særlig fra stater og hemmelige organisasjoner. Demokrati og menneskerettigheter er under angrep, og alle gode krefter behøves. Her er deres nettside som blant annet publiserer avsløringene. (Bildet: Filmen om Bellingcat)

Bellingcat - et globalt nettverk for frivillige undersøkende journalister - avslørte blant annet de som sto bak forgiftingen av far og datter Skripal i Salisbury, forgiftningen av Alexei Navalny, og hvem som skjøt ned Malaysa Airlines Flight 17. De bruker åpne kilder, og sprer sannhet i en verden av løgn, propaganda, fake news og newspeak. 

Denne lenken fører til der du kan donere penger til dette svært viktige arbeidet. 

(Ja, og navnet har med å "henge bjella på katten" å gjøre.) Her er en omtale av boka

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...