onsdag 16. mars 2022

Chambertin Clos de Beze Grand Cru 2019


Bruno Clair Chambertin Clos de Beze Grand Cru 2019  Kr 3 289

Jeg skulle ønske jeg kunne skrevet at dette var en skuffelse. Gitt prisen, og at det fortsatt er noen flasker igjen å få, utgjør dette en fristelse til å bruke mye mer enn jeg noen gang tidligere har brukt på en flaske vin til meg selv (for jeg kjøpte denne til klubbens smaking). 

Om det er synestesi vet jeg ikke, men jeg noterte meg "rubinrød frukt." Dufter litt granateple, mens i munnen er det jordbærfruktighet og en sublim mykhet. Det er både presisjon og fylde, rikhet og friskhet - men framfor alt harmoni. De mest utmerkede vinene gir ofte kjedelige smaksnotater fordi det er ingenting som stikker seg ut. Det er kun det estetiske vokabularet som står igjen: Harmoni, eleganse, rikhet, dybde osv. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...