mandag 16. juli 2018

Fjasbokutfordring - del 5

Album fra oppveksten som fortsatt beveger hjerterøttene. Utfordring på Fjasboka. Min begrensning er tenårene, og bevegelsen av hjerterøttene kan ha andre grunner enn den rent musikalske kvaliteten. 
Det må bli The Beatles. Om Stones og andre slo hardere inn, så var det Beatles som var først. Så tidlig som 1966. Min mors søskenbarn Ingrid bodde hjemme hos oss, og jeg hørte på The Beatles mens hun gjorde lekser. Bare fire år gammel fikk jeg mor til å kjøpe en single til meg, og til jul da jeg var fem fikk jeg Hello, Goodbye / I am the Walrus. Det var singler, og mellom den den dype barndommen og tenårene hørte jeg mest klassisk. 
Dette ble mitt første pop-rock album. Kjøpt hos Øyvind Johansen AS i juni 1975. Det er altså 43 år siden. Jeeezzes. Først noen måneder senere kjøpte jeg mitt første Stones-album.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...