torsdag 12. juli 2018

Fjasbokutfordring - del 4


Fjerde del av fjasbokutfordringen - og da er tiden overmoden for å ta noe fra Led Zeppelin. Jeg har hørt gjennom produksjonen i løpet av siste år, og selv om det er ganske så forutsigbart så må jeg ta fireren.

Dette var min introduksjon til rockegudene. Mesteren som veiledet novisen var min avdøde venn Tor Inge. Få har vært sterkere i noen tro noen gang - om at Led Zeppelin var frelseren, gjenkomsten og den hellige ånd. Vekslingen mellom sarte folketoner og beinhard rock satt som et skudd. Om jeg skulle vakle mellom denne og noe annet album setter "When the Levee Breaks" saken på plass. Trommene som dundrer som tordenværet, og munnspillet som uler som demoner på speed... Bandets aller beste låt noen gang, og med dype røtter i Mississippi (McCoy og Memphis Minnie).

Skulle noen ta fra meg Zep-samlingen men la meg beholde ett album var saken klar. Jeg ville ikke klart meg uten "Levee". 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...