torsdag 14. august 2014

Death in Paradise - 3 (DVD)

Denne serien har jeg omtalt før og skrytt av - se omtale fra juni i fjor. Denne gangen skjer det et bytte av hovedperson. Det er den mest dramatiske endringen. I første episode blir vår gamle venn Richard Poole (spilt av Ben Miller) drept (såpass må jeg vel ha lov til å si?) og en ny detektiv blir sendt fra England for å ta over og etterforske drapet.

Jeg var litt skeptisk til Kris Marshall i rollen, men det viste seg å være ubegrunnet. Han er for de fleste TV-seere kjent som den tåpelige sønnen i My family (jeg husker ikke den norske tittelen) som jo er en ganske tåpelig serie.

Der Richard Poole var pertentlig, er Humphrey Goodman distre og klumsete. Men som sin forgjenger er han skarp som detektiv.

Serien er lett underholdning, men mordgåtene er engasjerende og man kan faktisk prøve seg på dem. Atmosfæren er lett, omgivelsene er pene, og min reaksjon da siste episode var over var sorg. Med andre ord: knakende god underholdning, og jeg håper virkelig på en ny serie. Helst så snart som mulig.

Konklusjon - Klar anbefaling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dårlig med vindrikking i sommer, Ole Martin?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...