torsdag 31. oktober 2013

Whitechapel 4 (DVD)

Jeg har sett de tre tidligere seriene, og tykte i grunnen godt om dem. Gode historier, og skuespillerne er gode - med min favoritt Phil Davis med på laget. Rupert Penry-Jones er jo både erfaren og velkjent.

Men det som i de tidligere seriene var mindre irritasjonsmoment har i denne serien tippet helt over til å bli ganske på trynet.

Jeg har lenge irritert meg over serier der fargepaletten går i grå-grønt og grå-blått. I mange serier er resten såpass bra, som danske Broen, at det er til å leve med. Her er det også disse sjatteringene det går i - i den grad man ser noe som helst. Det er så mørkt og nedslitt at det blir bare parodisk.

I de tidligere seriene har det vært noen innslag med blod og gørr, men her blir det rene splatter-filmen. Om ikke det var nok så har tidligere seriers flørt med det overnaturlige, men der fornuften opplyste i alle fall det meste, her gått langt ut i parodien.

Skuespillerne er gode - men de får lite å spille på. Plottene er også gode og spennende, men effektene og den påklistrede stemningen gjør det svært vanskelig å ta noe som helst på alvor. Kanskje fantasy-fantastene liker dette, men ikke jeg!

Konklusjon? - Ligg unna!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...