lørdag 21. januar 2012

Anmeldelse: The Hour (DVD)

Året er 1956, stedet London, og omstendighetene oppstarten og det tidlige livet i et nyhetsprogram på BBC TV. Ambisjoner, sex, utroskap, sjalusi, MI 6, og ikke minst en spion for KGB er andre viktige ingredienser. Gjennom seks episoder følger vi livet i redaksjonen og utenfor, og utenfor er det særlig oppstanden i Ungarn og Suez-krisen som står i fokus. Tiden, stedet og handlingens enhet er godt ivaretatt.

Skuespillerne er gode. Dominic West er mest kjent som McNulty i The Wire, men er vel ikke helt på topp her. Romola Garai er god, og på ingen måte vond å se på heller. Den som utmerker seg på skuespillersiden er etter min mening Ben Wishaw - og han er også på mange vis hovedpersonen.

Hvor bra er dette? Jeg gledet meg til hver episode. Det var spennende, skuespillet var godt, men av en eller annen grunn tok det ikke helt av.

Jeg kjøpte min DVD på Amazon.co.uk.

Vurdering - Anbefaling

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...