tirsdag 2. januar 2024

Irvine Welsh's Crime (TV-Serie)


Dette er en skotsk TV-serie basert på boka Crime av Irvine Welsh - mest kjent for legendariske Trainspotting. Jeg har sett begge sesongene på Britbox, men den finnes også på TV2 Play

Det er den andre sesongen jeg har sett i relativt nær fortid. Serien er spennende og til dels overraskende, og de som er interessert kan sikkert finne et sammendrag et sted. 

Det som virkelig hever denne serien godt over det meste annet jeg har sett er skuespillet til Dougray Scott (bildet). Jeg er ikke den eneste som har lagt merke til dette, for han vant en International Emmy Award som Best Actor i 2022 for den første sesongen. Jeg mener han spiller mye bedre i den andre sesongen. Jeg tror ikke jeg har sett noen bedre inkarnere en brennende intensitet fyrt av rettferdig harme, samtidig med en følelsesmessig skjørhet som truer med å gå i tusen knas når som helst. Jeg satt som fjetret. 

Seeing is believing!

Konklusjon: Klar befaling.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...