fredag 4. desember 2015

Pinot Noir fra Red & White

Red & White er importøren av disse vinene, og de ble smakt 26. oktober. (Bildet: pjwine.com)

Zorzal Terroir Unico Pinot Noir 2013 kr. 135 

Denne argentineren fra Mendoza er svært parfymert, og den minner ikke så lite om Blaufränkisch. Smaken er intens, og vinen skulle jeg gjerne prøvd igjen - men da må jeg bestille. 

Dette er en årgang i Burgund jeg jevnt over har ligget unna. Av de røde har jeg vel to flasker. Duft av steinstøv og litt svovel. Lekker i munnen, men jevnt over ganske uklar på duft og smak. Rundt meg hører jeg noen hevde at den kommer seg, men jeg er ikke overbevist.

Denne vinen kjøpte jeg noen flasker av, og ble ikke skuffet. Har vel minst en igjen også. Dufter fioler, roser, noe jord og tre. Lekker i munnen med fin intensitet. Den er helt i flytsonen nå. Prisen på denne vinen har økt kollosalt de siste årgangene, og hva er vel galt med å kjøpe en drikkeklar vin? 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...