mandag 28. desember 2015

Flightfinder - Ligg unna!

Dette reisebyrået, flightfinder.no, bør man ligge unna. Det er vår erfaring - som vi nå deler med "verden".

Historien er denne:
Vi skulle ha flybilletter til Malaga for fire, og gikk via finn.no. Der er det flere tilbydere, mange som vi kjenner fra før, men tilbudet fra Flightfinder var best. Vi kjøpte.

Senere kom det fram at vi ikke hadde betalt for bagasje, men ingenting underveis indikerte at vi skulle legge til dette på noe sted. Vel. OK. Vi kan ha gjort en feil, men vi mistenkte også at dette var en snedig måte å fremkomme som billigst på.

Så kom det en mail fra Flightfinder (14.12.2015) der det sto at flytidene var endret, noe som medførte at vi måtte endre våre reisedokumenter. Siden vi hadde valgt det laveste tjenestenivå - BASIC - måtte vi ordne dette selv. Gikk vi derimot inn på nivået PLUS (til 150 kr. til per pers - 600 kr. i vårt tilfelle) ville Flightfinder ordne dette.

Da vi sjekket med KLM (som ikke krever ekstra betalt for å ha kontakt med sine kunder), kom det fram at flytidene IKKE var endret. Mailen fra Flightfinder fortoner seg derfor som en måte å skvise kundene for ekstra penger uten å yte mer service enn hva andre tilbydere gjør helt gratis. Vi har brukt og likt Gotogate, ebookers og andre.

Når vi så bekreftet at vi ville ta over ansvaret selv, fikk vi en mail fra Flightfinder med en lenke. Men da vi forsøkte å åpne den så vi denne beskjeden:
For å få hjelp med henvendelsen må du oppgradere servicenivået til PLUS eller MAX, som gir deg rett til den servicen du trenger. Du kan lese mer om hvilken hjelp forskjellige servicenivåer tilbyr samt legge til service på bestillingen ved å klikke på denne lenken.

Vår konklusjon er helt enkel: ligg unna Flightfinder!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er helt enig. Ligg unna. Jeg hadde noenlunde samme erfaring, og resultatet er at de ikke refunderer hele beløpet, men de beholder masse selv. Skikkelig svindelselskap.

Hilsen torhild

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...