mandag 28. desember 2015

Flightfinder - Ligg unna!

Dette reisebyrået, flightfinder.no, bør man ligge unna. Det er vår erfaring - som vi nå deler med "verden".

Historien er denne:
Vi skulle ha flybilletter til Malaga for fire, og gikk via finn.no. Der er det flere tilbydere, mange som vi kjenner fra før, men tilbudet fra Flightfinder var best. Vi kjøpte.

Senere kom det fram at vi ikke hadde betalt for bagasje, men ingenting underveis indikerte at vi skulle legge til dette på noe sted. Vel. OK. Vi kan ha gjort en feil, men vi mistenkte også at dette var en snedig måte å fremkomme som billigst på.

Så kom det en mail fra Flightfinder (14.12.2015) der det sto at flytidene var endret, noe som medførte at vi måtte endre våre reisedokumenter. Siden vi hadde valgt det laveste tjenestenivå - BASIC - måtte vi ordne dette selv. Gikk vi derimot inn på nivået PLUS (til 150 kr. til per pers - 600 kr. i vårt tilfelle) ville Flightfinder ordne dette.

Da vi sjekket med KLM (som ikke krever ekstra betalt for å ha kontakt med sine kunder), kom det fram at flytidene IKKE var endret. Mailen fra Flightfinder fortoner seg derfor som en måte å skvise kundene for ekstra penger uten å yte mer service enn hva andre tilbydere gjør helt gratis. Vi har brukt og likt Gotogate, ebookers og andre.

Når vi så bekreftet at vi ville ta over ansvaret selv, fikk vi en mail fra Flightfinder med en lenke. Men da vi forsøkte å åpne den så vi denne beskjeden:
For å få hjelp med henvendelsen må du oppgradere servicenivået til PLUS eller MAX, som gir deg rett til den servicen du trenger. Du kan lese mer om hvilken hjelp forskjellige servicenivåer tilbyr samt legge til service på bestillingen ved å klikke på denne lenken.

Vår konklusjon er helt enkel: ligg unna Flightfinder!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er helt enig. Ligg unna. Jeg hadde noenlunde samme erfaring, og resultatet er at de ikke refunderer hele beløpet, men de beholder masse selv. Skikkelig svindelselskap.

Hilsen torhild

Anonym sa...

Aldri bruk flightfinder.no. Bare svindel. De lager feil på nettswiden og legger ut feller for kundene sine slik at de kan ta skyhøye gebyrer for å ordne opp i feilene igjen.

Jeg bestillte en flybilett hos flightfinder.no. Da jeg var kommet til betaling, la jeg inn kredittkort opplysningene og trykket betal. Nettleseren ble stående lenge uten å komme videre, før jeg ble sendt tilbake til siden der det står at bare betalingen gjenstår. Jeg prøvde å trykke på betal igjen, men det gikk ikke. Jeg fikk en villedende mail fra flightfinder om at biletten måtte betales samme dagen ellers ville den bli slettet.
Siden jeg hadde fått dobbel bekreftelse på at biletten ikke var betalt, så gikk jeg tilbake og startet hele bestillingsprosessen på nytt. Denne gangen fikk jeg umiddelbart bekreftelse på skjermen om at betalingen var gjennomført. Da jeg sjekket mailen igjen oppdaget jeg at det 28 minutter senere var kommet en bekreftelse på betaling av første biletten, og også bekreftelser på betaling av den andre biletten.
Jeg begynnte å lure på hva som var korrekt, så Jeg sjekket status på biletten på flightfinder.no, og tok bilde av skjermen som viser at begge bookingene ligger der, men det står fortsatt med rød skrift på den første bookingen at den ikke er betalt.
Jeg regnet med at alt var ok, men kontaktet likevel reisebyrået umiddelbart, for å få bekreftet at jeg ikke hadde betalt to ganger.
Flightfinder kunne informere meg om at begge bilettene var betalt og at jeg de kunne avbestille den ene biletten innen 19:00 og at de skulle ha et administrasjonsgebyr på 795kr for denne tjenesten.
Jeg svarte at de skulle avbestille den første bookingen, men at jeg ikke ønsket å betale 795 kroner for en feil som skylden feil på deres nettside, og en i beste fall villedende e-mail fra dem. Jeg sendte dem bilde av skjermen som viser at flightfinder sin nettside sier at bookingen ikke er betalt.
Svaret jeg får fra dem er at det står i vilkårene at jeg er ansvarlig for dobbel booking.
Jeg har prøvd å spørre dem om det fortsatt er min egen feil, når det er så mange feil i flightfinder sitt system (3 bekreftelser på at den ikke er betalt). Dette vill ikke flightfinder svare på, de valgte å besvare alle mine henvendelser med svada. Etter utallige forsøk på å få et svare fikk jeg beskjed om at saken var avsluttet.

stemund sa...

Enig der. Har og dårlig erfaring med dem no. De jukser med priser. Bestilte nttopp der, og viste seg at reisen var uten bagasje. De ga ingen opplysninger om det. Det var heller ikke mulig å legge til bagasje under bestillingsprosessen. Dette er ren svindel! Dette fant vi ut selv med flyselskapet. Er heller ikke lett å komme i kontakt med de. Umulig å ringe f.eks.

Anonym sa...

Ahhhhh , at jeg aldri så dette før nå, da var det for sent:
Min input til trustpilot:

Do not use this service

You will if all goes as planned be fine...
But if you have to change date, or flight is changed or canceled you are in deep, and during last half year with Covid there has been canceled flight and changes globally

Quick summary, flight moved forward 2-3 hours in the morning and we didn't get any sms, email, phonecall or such.

Reason is: That is extra service you have to pay for, so due to that if you sum up what you are paying for with luggage and fees that you can get for free elsewhere why bother to use them.
They are not manning there phone , so you don't have any chance other than to open up an case in their system, reply comes through their system and not by mail or phone.



Copy of our conversation

Hello !

When you booked your tickets on our webside you did not choose any of our service packages plus or max

In that case it is the customers responsibility to check the times before depature if there has been any schedule changes

In this case no money will be repayed for extra costs and you did not fly on your outbound flight so

it is considered as a no show so we are not able to apply for any refund of your tickets

You can still use your return flight with the new time





Flightfinder






And regarding those return tickets , they are also changed , not informed to us so our planned stay gets even shorter due to these changes that we didn't know of resulting in unhappy relatives at the end location.


You have been warned, it can go perfect , but are you willing the risk ?
For us it cost us rough 650$ extra for new tickets to make it up to location same day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...