torsdag 14. august 2008

Slutt på BjarneTV




Bjarne Håkon Hanssen og jeg gikk sammen på Namsos videregående skole 1978-1981. Vi hadde Gym sammen, der ingen av oss utmerket seg noe spesielt, og også samfunnsfag - som vi begge hadde som linjefag. Bjarne har nok lært mye om sosialøkonomi etter den tid, og det er bra!

Nå trekker han seg fra Stortinget. Det er synd, for det er (som oftest) gøy å se kjentfolk på TV. Klokka seks er det BarneTV på NRK, og klokka sju er det BjarneTV. Det blir nok lengre mellom nå, for lite tyder på nytt flertall for sittende regjering.

Det er også synd siden Bjarne er flink, og står for en moderat og løsningsorientert politisk linje. Han var på feil side i EU-striden i 1994, men er vel av dem som har åpnet for en endring av dette. Hvis Bjarnes tilbaketrekning åpner mer for Trond Giske, vil jeg sterkt beklage det!

Som person var Bjarne omgjengelig og inkluderende, med utpreget humoristisk sans. Med det mener jeg at han lo av mine morsomheter. Han bodde med foreldrene bare hundre meter unna skolen, og det var et viktig punkt for rekrutteringen til AUF. Etter videregående har vi bare hatt sporadisk kontakt, men mitt inntrykk er vel at han ikke har forandret seg så veldig mye. Bortsett fra på ett punkt: han har nok et betydelig høyere aktivitetsnivå nå enn på videregående. Det har regjeringen nydt godt av. (Foto Bjørn Tore Ness)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...