søndag 3. august 2008

Boris the Mayor




Vi har alle våre svakheter. Min dømmekraft, som jeg selvsagt vurderer som helt suveren, har også sine svakheter. Blant annet har jeg en tendens til å tilgi alle som viser selvinnsikt - nesten uansett hvor ille de ellers har stelt seg. Dessuten (og nå er lista snart tom) er jeg svært svak for alle som har en vittig penn. Jeremy Clarkson, på BBCs Top Gear og i Sunday Times er en av dem jeg tilgir alt for noen vittige linjer. Londons nye borgermester Boris Johnson er en annen. Nesten alt han skriver har en svært høy fornøyelsesfaktor, noe leserne av http://www.boris-johnson.com/ kan bekrefte.

Følgende sitat er kanskje litt åpenbart og plumpt, men det passer til årstiden:
"in the Tuscan palazzo of Count Girolamo Strozzi [Tony Blair] forged one of New Labour’s few hard-edged ideological positions: he was pro-sciutto and anti-pasto."

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...