lørdag 8. september 2007

Redaksjonell politikk


Jeg har planer om å skrive flere essays om "verdensproblemer" i tiden framover, i tillegg til vinstoffet. Da passer det kanskje å legge inn en slags programerklæring her.


Jeg er ute etter å utdype og nyansere, se på kjente forhold ut fra nye synsvinkler, og gjerne utfordre fastlagte sannheter. Det er ikke min stil å være bombastisk, og et grunnleggende trekk ved mitt verdensbilde er at verden er komplisert og sammensatt, og at enkle løsninger som oftest ikke er løsninger men bare nye problemer.


Man vil (forhåpentligvis) ikke finne:


1. Svart-hvitt tenkning.


2. Bastante konklusjoner.


3. "Politisk korrekte" sjablonger.


4. Konspirasjonsteorier.



Det jeg håper å få fram er:


1. Nyansene.


2. Uventede vinkler på fastlagte sannheter.


Så gjenstår det å se om jeg lykkes - men hvis jeg gjør det får jeg vel sikkert ingen lesere. Det er jo mye greiere i hverdagen dersom det bare finnes idioter og så de som tenker som meg. Eller?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...