lørdag 8. oktober 2016

Grüner Veltliner fra Allram

En gammel favoritt for min del, men det er en stund siden jeg kjøpte den sist. Klassisk duft med hvit pepper. Krydret. Frisk og leskende. Det har vært utgaver med mer dybde enn i denne årgangen, men likevel en god vin til prisen.

Duft av melon og litt sitrus. Stor fylde. Igjen en flott vin. Ingen pol har den på lager, og det er en stor skam! 

Burgundersk, med et lett krydret preg. Modnet på østerrikske fat. Nydelig vin. Bare polet på Majorstuen har denne i butikk. 

Svært lys, ren, og faktisk ganske lett til tross for det massive sukkerinnholdet. Denne kjøpte jeg en kasse av i 2008-årgangen, og det har vært fantastiske viner. Men nå er den med skrukork, og da er min affære med denne vinen over. Jeg har ikke tiltro til at den utvikler seg som jeg ønsker under den korken. Og uansett var denne vinen for fersk og utypisk til at jeg ville kjøpt en kasse. Kanskje en flaske for å prøve. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...