torsdag 4. februar 2016

The Game (DVD)

Seks episoder med spionasje, kontraspionasje, svik, bedrag og overraskelser. Noen av Storbritannias beste skuespillere, gode intriger, noe humor (faktisk!), og ut-på-stolkanten-spenning. Det er hva du kan vente deg av denne serien.

Når tiden er 70-tallet, byen er London og organisasjonen er MI5, så er forbindelsen kort til Le Carré, Smiley og hans kalde krig. Jeg skal ikke påstå at vi her har den samme psykologiske dybden, men spenningen er det lite å si på.

Det er vanskelig å si noe om handlingen uten å ødelegge noe av spenningen, men må du absolutt vite mer så står det en god del her. Som vanlig tar det litt tid før bitene begynner å falle på plass. Så må de omorganiseres. I starten er spenningen god, men på slutten blir det nesten uutholdelig.

Skal jeg trekke for noe, så blir det fargepaletten. Den er grå-blå som mye moderne krim, og det gir det som skal være 70-tallet i London preg av å være tidlig etterkrigstid. Det mest kritikkverdige er vel likevel det at det ikke blir en serie nummer to.

Konklusjon - Klar anbefaling

2 kommentarer:

Håvard Flatland sa...

Hei.

Eg burde kanskje gjort meg umaken å gå i gjennom dine tilrådingar av krim her på bloggen, men eg prøver no eit spørsmål allikevel. Har du tips til noko britisk krim på DVD som ikkje er så skummel, som eg kan kjøpe til kona til bursdagen?

Ole Martin Skilleås sa...

Grantchester - men den har kanskje gått på norsk TV også. Meget god serie. Av den snillere sorten elsker jeg New Tricks (i 12 serier), men noe av det har også gått på norsk TV. Det må bli Death in Paradise, da. Tre serier produsert. Meeeget god underholdning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...