mandag 3. februar 2014

Stengningsvarsel fra Canal Digital

Mitt innlegg "Chat med Canal Digital" fra 18. januar ble fort en klassiker. Det var noe Kafka-lignende over det hele. Men det så ut til å ende bra. Slik falt ordene:

CD: Ditt saksnummer er xxxxxxxx. Jeg vil forsøke å ta kontakt pr telefon først. Dersom jeg ikke mottar noe svar vil jeg sende informasjonen pr. epost til deg.
Du: Tusen takk. Og beklager igjen den syrlige tonen. Kynisme og frustrasjon har gode vekstvilkår når slikt skjer. Beklager at det gikk ut over deg.
CD: Ingen fare. Jeg kontakter deg så snart jeg har fått en løsning på dette. Ønsker deg en riktig god helg.
 
Jeg hørte selvsagt ingen ting "i midten av neste uke" som jeg ble lovet. Jeg lot det gå noen dager og tok kontakt på kontaktskjema (chat og telefon tok for lang tid). Jeg fikk nytt saksnummer og greier, dagne og ukene gikk og ingen ting skjedde. Før i dag. Da fikk jeg dette i emnefeltet på eposten: stengevarsel!
 
Har du glemt oss? Du har en utestående faktura kr 9400.00 KID xxxxxxxx438683825.
For å unngå stenging av signaler må faktura betales omgående til kontonr 7076.05.26620.
Mvh Canal Digital Kabel TV.
 
Den første jeg snakket med midt i januar lovet at han hadde tatt regningen ut av systemet i påvente av full behandling. Nå er den åpenbart med igjen - om den noen gang var ute. Ingen lovnader har de holdt. Men stenge signalene - der er de visst effektive.
 
Jeg fikk faktisk tak i et menneske på telefon i dag - etter kun en liten halvtime. Han skulle dele opp regningen, og jeg skulle kun betale for de to første månedene, og resten skulle kunne trekkes på autogiro så snart jeg hadde slettet den gamle avtalen og opprettet en ny. Nå har jeg betalt og slettet. I morgen oppretter jeg en ny avtale.
 
Men jeg skynder meg å poste dette før jeg går i svart. For har jeg grunn til å tro at de holder det de lover?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen Canal Digital? Tenk på det som en mulighet.

Ole Martin Skilleås sa...

Når deres fiberkabel ligger inn i huset er det ikke så fristende å gå over på kobberkabel til internett og tallerken på veggen for TV.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...