tirsdag 14. februar 2017

Oversjøisk rødvin

Fra Washington State kommer denne blandingen med 75% CS og resten Syrah. Den er det mye bra å si om: Mørk, frisk, solid med et godt grep og en god pris. Kvalitetsvin rett og slett, og dersom noen pol i nærheten hadde den i hyllene ville jeg nok ganske sikkert kjøpt en flaske. Men det er det ikke! 

Navnet er gøy, men er vinen god? Den er ikke så ulik vinen over selv om den kommer fra en annen del av planeten jorden. Den er mørk, den dufter mer røyk enn vinen over, men denne er også solid men kanskje noe mer saftig. Prisen er også god, og vinen er flott. Dertil har den en drueblanding av det ekstensive slaget: Nebbiolo 3%, Shiraz 14%, Montepulciano 41%, Barbera 36%, Touriga Nacional 6%. 

Denne har jeg smakt før, og likt så godt at jeg kjøpte noen flasker for å nyte i fred og ro i heimen. Men det var en annen årgang. Ja, den dufter bringebær som produsenten skriver på nettet, men ikke bare det: også biodass. Stilen er saftig. Importøren anbefaler dekantering og lufting, men jeg tror jeg rett og slett lar være å kjøpe. Hytteatmosfæren blir litt for påtrengende for meg. Det er fire pol som har den inne. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...