tirsdag 3. september 2013

Valgkampen

Alle vil skjønne at dette innlegget bare er en unnskyldning for å legge ut et bilde der mitt blide åsyn dukker opp i nærheten av Erna Solberg - en visuell bror til name-dropping. (Bildet er fra Lagunen lørdag 31. august, og vi i bildet driver valgkamp for Ernas lokalforening, Fana Høyre.)

Jeg kan i alle fall stolt hevde at jeg beholdt troen da meningsmålingene sa 11% for Høyre, og da "alle" ville kaste Erna som leder. Da som nå mente jeg hun var av rette slag, og det vil forhåpentligvis flere oppleve de neste fire årene - og gjerne lengre.

I valgkampen har jeg også opplevd noe som ga meg dyp tilfredsstillelse: jeg har vært på dørene til personer som er Jehovas Vitner! O salige fryd: endelig å kunne gjøre gjengjeld. Men det skal de ha: de var hyggelige og imøtekommende. Men de stemmer ikke ved valg. Det er større saker på gang, så slikt bryr de seg ikke med. Men stelle i hagen, det har de visst tid til.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...