mandag 25. oktober 2010

Velkommen etter, Carl I. Hagen

File:CI Hagen2326alt 2E jpg DF0000062793.jpg
Det å skrive blogg er jo blant annet å iscenesette seg selv. Da ønsker man å fremstå best mulig, naturligvis, men man kan jo også bli gjennomskuet. Derfor vil jeg bare klart og tydelig si: jeg liker å ha rett. Jeg er klar over dette, og det er kanskje ikke særlig sjarmerende. Det bryr jeg meg ikke om.

Jeg liker også å være først ute. 28. desember i fjor var jeg ute og skisserte Stoltenbergs exit-strategi. Den kan man nå lese om i Carl I. Hagens nye bok. Det er fremste oppslag i Aftenposten på nett.

Men Hagens hukommelse ser ut til å ha sviktet: han sier i intervjuet at "Han tror heller Stoltenberg vil gå over i historien som statsministeren som ikke tapte – og dermed la være å løpe risikoen for er nederlag i 2013." Da har han glemt at Stoltenberg var statsminister i 2001 da Arbeiderpartiet fikk sin laveste oppslutning siden krigen. De tapte så det sang.

Så får vi se om Hagens spådomskunster denne gangen overgår hukommelsen.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...