tirsdag 24. juli 2018

Fjasbokutfordring - del 7


Nå tetter det seg til i utfordringen jeg fikk på Facebook (10 album på 10 dager). Noen må velges bort, og de som kommer med må forsvare plassen med nebb og klør. Jeg skulle vel tatt en runde med flere Stones og Led Zeppelin, men flere artister jeg kjøpte inn fram mot 1982 må med. (1982, for i dette året var tenårene over for min del.)


Denne gangen blir det amerikansk vestkyst. Jefferson Airplane. Denne hører jeg ofte på. Det er noen klassikere som fortsatt gir meg gåsehud. Grace Slick på "Somebody to Love" er beinhard, krystallklar, befalende 100% fri for vibrato. Gitaren på Embryonic Journey er fortryllende. Marty Balins vokal på "Today" er helt i andre spekteret fra Grace Slick. Var, følsom og sår. På legendariske "White Rabbit" er Slick på plass og setter alt på plass igjen. Det er Flower Power, men høres mest ut som et tilbud du, i Gudfaren-stil, ikke kan avslå.

Hele albumet er en maktdemonstrasjon i kreativitet og talent. Fabelaktig, rett og slett.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...