tirsdag 19. desember 2017

Muscadet

Muscadet har fått en renessanse. Det er vel "hver sin tur" for etablerte vinområder, for journalister trenger stadig noe nytt å skrive om. Muscadet, på druen Melon de Bourgogne, er generelt nøytrale men syrlige viner som drikkes av franskmenn i mengder til sjømat og særlig østers. Min entusiasme har vært begrenset, for det er grenser for hvor entusiastisk man kan bli over nøytralitet, og dertil har mange av vinene vært i overkant salte. Det har vært noen Muscadet'er jeg har kjøpt flere av, for de har hatt høy kvalitet for prisen - men jeg har fort gått lei. Så det er ikke mangelen på innsats som er grunnen til at jeg stiller meg tvilende eller negativ. 

En ekstremt nøytral vin. Igjen. Grei nok, og fin fylde. Men altså - hva er så interessant med dette? Man må virkelig sette fantasien på speed for å finne noe å si om denne vinen, og det overlater jeg heller til andre. 


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...